Navigate / search

TURIST

Lyd-billede projekt – to videoer optaget i hhv. Danmark og Japan.
Lyd og billede mismatcher … eller matcher.
Sanserne skærpes – som når man rejser og oplever som turist.

Projektet blev udstillet på A. Petersen som en del af “Celebrating Japan – Denmark 150 years” i 2018.

               Se video fra DANMARK

               Se video fra JAPAN

Udstilling om Villum Kann Rasmussen

Skiltning og grafisk udstillingsdesign, 2017.

Fra pressemeddelelsen:
Villum Kann Rasmussen er mest kendt for at have opfundet VELUX tagvinduet.

Han var en alsidig mand, og udstillingen beskriver ham som ingeniør, opfinder, erhvervsmand og fondsstifter.

Udstillingen har desuden genskabt hans kontor præcis som det så ud i sin tid på adressen Maskinvej 4 i Søborg, hvor den første fabrik til fremstilling af tagvinduer lå.

På samme adresse ligger VILLUM Window Collection.

Alle fotos af udstillingen: Kim Wendt.

 

‘Tripoli – Lampedusa’ af John Kørner

Design af gulvtæppe til John Kørners installation ‘Tripoli – Lampedusa’
på EMMA, Museum of Modern Art i Helsinki 14. februar – 29. juli 2018.

Installationen omfattede to både – den ene med glas-problemer, den anden med musik og dansegulv. Desuden et billardbord med Twin Towers.

Mønstret er en grafisk bearbejdning af et af John Kørners malerier.

Tæppet er 13 m bredt og 16 m langt.

Foto: Ari Karttunen / EMMA

 

 

 

 

‘Altid mange problemer’ af John Kørner

Design af gulvtæppe til John Kørners installation ‘Altid mange problemer’
i Charlottenborg Kunsthal, 2017.

Stor tæppe-bølge, der starter helt oppe under taget på Charlottenborg Kunsthal. På toppen af bølgen er et dansegulv med musik. I bunden skyller bølgen ind over en sportsbane – samme tæppe.

VILLUM Window Collection

Identitet, design af skilte, website og tryksager.

VILLUM Window Collection er et museum, der ud over at vise VKR Holdings store historiske vinduessamling, fortæller vinduets historie. Museet har 5 temaområder, der beskriver vinduets materialer, de forskellige vinduesmekanismer, teknik og elementer, vinduets personligheder og vinduet i arkitekturen. Der er udarbejdet en tidslinie, der fortæller vinduets historie og en tidstunnel, hvor en række rum er indrettet i forskellige tidsepoker.

Samarbejde med Benjamin Andresen. Animation af tidslinie: Marengdeluxe.

Se website: villumwindowcollection.com.

VWC-logo
Invitation_1
Invitation_2
Museet er bygget op om vinduets tidslinie. Tidslinien ses i fysisk form printet i 5 meters bredde på den ene endevæg i museet og ses desuden i en animeret version som vægprojektion.
tidsliniefoto2

Pressemappe:

IMG_1721
Billeder fra museet:

Website: villumwindowcollection.com.

‘Tsunami’ af John Kørner

Design af gulvtæppe og rampe til installation på Heart, 2012.

Design af gulvtæppe og rampe til kunstneren John Kørners installation ‘Tsunami’ på Heart (Herning), 2012.’Tsunami’ var en del af udstillingen ‘Involver’ på Heart, hvor en række kunstnere blev inviteret til at skabe kunst i samarbejde med områdets industrivirksomheder. Gulvtæppet er således resultatet af John Kørners samarbejde med EGE tæpper.

Installationen er 15m bred, går 8m ud i rummet og 5m op ad væggen.

Tsunami_1
Tsunami_2
Tsunami_3

‘Fallen Fruit From Frisland’ af John Kørner

Design af katalog og gulvtæppe / 2013

Katalog og gulvtæppe til John Kørners installation og udstilling ‘Fallen Fruit From Frisland’,
som vises på Victoria Miro i London med fernisering 19. januar 2013.
Fallen_1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Rum2
Rum3
Rum4

‘Produktion’ af John Kørner

Design af gulvtæppe, invitation og 2 plakater, IMO 2012.

Design af gulvtæppe, invitation og 2 plakater til John Kørners udstilling og
installation “Produktion” på IMO, København.
Prod_10
Prod_06
Prod_12

Sex og produktion.  John Kørner på IMO.

Af Torben Zenth

Det er jo Produktion der er overskriften på udstillingen. Jeg har brugt fabrikken som symbol. Den er både på tæppet og går igen på malerierne. Det er jo det symbol vi alle kender. Symbolet på den velkendte produktion.

Der er flere hundrede fabrikker i dette rum. Gentagelsen er meget vigtig.

Vi har i hjørnet lavet et rum man gerne må ha’ sex i. Man kan jo anskue det seksuelle som en produktion. Hvis man ser det i den optik, at idag er hele samfundet bygget op på at tilfredsstille de behov et nyt menneske måtte have i denne verden. Alt! Institutioner, biler, alt. Det er to parallele spor udi det at være produktiv. At producere.

Også den nye regering taler om miljøkrav. Man taler om grøn politik og lignende. Det er i hvert fald en udfordring. Samtidig har man outsourcet meget af den viden vi har. Meget af den produktion vi kendte for hundrede år siden er forsvundet, i Danmark og store dele af Europa.

Men det er sagens kerne idag. At producere. For at opretholde den velfærd og den levestandard vi har. Jeg synes det er et utrolig interessant og vigtigt område at beskæftige sig med. I hvor høj en grad – og hvormeget vi producerer. Og hvem vi producerer for.

Og da er det jeg siger: Det at skabe et nyt menneske er også en produktion Fordi det er et led i den kæde af at producere. Anskuer man samfundet som et kollektiv, som jeg gør. Som ét stort kollektiv. Hvert nyt medlem er at betragte som en del af kollektivet. Ergo er det også en del af produktionen.

Ser man det ikke kun på det intellektuelle plan, men følger man også den produktion – altså undfangelsen af et nyt menneske –  ud i det fysiske, så hvorfor ikke lade det ske på et galleri – sammenholdt med andre motiver om produktion? Så jeg har lavet et isoleret rum, som faktisk har den finesse at man indefra kan se ud, men ikke udefra kan se ind. Der er et autentisk høloft, så man kan ta’ sig en tur i høet. Der er også vaskefacilliteter, håndklæder osv.

Prod_11