Udstilling om Villum Kann Rasmussen
Skiltning og grafisk udstillingsdesign, 2017.
Fra pressemeddelelsen:Han var en alsidig mand, og udstillingen beskriver ham som ingeniør, opfinder, erhvervsmand og fondsstifter.
Udstillingen har desuden genskabt hans kontor præcis som det så ud i sin tid på adressen Maskinvej 4 i Søborg, hvor den første fabrik til fremstilling af tagvinduer lå.
På samme adresse ligger VILLUM Window Collection.
Alle fotos af udstillingen: Kim Wendt.


‘Tripoli – Lampedusa’ af John Kørner
Design af gulvtæppe til John Kørners installation ‘Tripoli – Lampedusa’
på EMMA, Museum of Modern Art i Helsinki 14. februar – 29. juli 2018.
Mønstret er en grafisk bearbejdning af et af John Kørners malerier.
Tæppet er 13 m bredt og 16 m langt.
Foto: Ari Karttunen / EMMA
‘Altid mange problemer’ af John Kørner
VILLUM Window Collection
Identitet, design af skilte, website og tryksager.
VILLUM Window Collection er et museum, der ud over at vise VKR Holdings store historiske vinduessamling, fortæller vinduets historie. Museet har 5 temaområder, der beskriver vinduets materialer, de forskellige vinduesmekanismer, teknik og elementer, vinduets personligheder og vinduet i arkitekturen. Der er udarbejdet en tidslinie, der fortæller vinduets historie og en tidstunnel, hvor en række rum er indrettet i forskellige tidsepoker.
Se website: villumwindowcollection.com.




Pressemappe:

Website: villumwindowcollection.com.
‘Tsunami’ af John Kørner
Design af gulvtæppe og rampe til installation på Heart, 2012.
Installationen er 15m bred, går 8m ud i rummet og 5m op ad væggen.



‘Fallen Fruit From Frisland’ af John Kørner
‘Produktion’ af John Kørner
Design af gulvtæppe, invitation og 2 plakater, IMO 2012.
installation “Produktion” på IMO, København.



Sex og produktion. John Kørner på IMO.
Af Torben Zenth
Der er flere hundrede fabrikker i dette rum. Gentagelsen er meget vigtig.
Vi har i hjørnet lavet et rum man gerne må ha’ sex i. Man kan jo anskue det seksuelle som en produktion. Hvis man ser det i den optik, at idag er hele samfundet bygget op på at tilfredsstille de behov et nyt menneske måtte have i denne verden. Alt! Institutioner, biler, alt. Det er to parallele spor udi det at være produktiv. At producere.
Også den nye regering taler om miljøkrav. Man taler om grøn politik og lignende. Det er i hvert fald en udfordring. Samtidig har man outsourcet meget af den viden vi har. Meget af den produktion vi kendte for hundrede år siden er forsvundet, i Danmark og store dele af Europa.
Og da er det jeg siger: Det at skabe et nyt menneske er også en produktion Fordi det er et led i den kæde af at producere. Anskuer man samfundet som et kollektiv, som jeg gør. Som ét stort kollektiv. Hvert nyt medlem er at betragte som en del af kollektivet. Ergo er det også en del af produktionen.
Ser man det ikke kun på det intellektuelle plan, men følger man også den produktion – altså undfangelsen af et nyt menneske – ud i det fysiske, så hvorfor ikke lade det ske på et galleri – sammenholdt med andre motiver om produktion? Så jeg har lavet et isoleret rum, som faktisk har den finesse at man indefra kan se ud, men ikke udefra kan se ind. Der er et autentisk høloft, så man kan ta’ sig en tur i høet. Der er også vaskefacilliteter, håndklæder osv.

Roskilde Handelsskole
Vægudsmykning, 2009
Vægudsmykning til lærerkantinen på Roskilde Handelsskole.
